تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - 34- مریچی آسانا I Marichyasana
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها
یکشنبه 23 مهر 1396 :: نویسنده : پرانا یوگا

این اسانا به مریچی Marichi فرزانه، پسر برهمای آفریدگار، و پدربزرگ سوریا Surya (خدای خورشید) پیشکش شده است.

تکنیک

1. روی زمین بنشینید و پاهای خود را به جلو باز کنید. (شکل35)

2. زانوی چپ را خم کنید و کف پاشنه پای چپ را صاف روی زمین قرار دهید. استخوان ساق پای چپ عمود بر زمین است و عضله ساق پا با ران تماس پیدا می‌کند. پاشنه چپ را نزدیک میاندوراه قرار بدهید. کناره داخلی پای چپ با کناره داخلی ران راست که در حالت کشیده قرار دارد تماس پیدا می‌کند.

3. شانه سمت چپ را به سمت جلو بکشید تا زیر بغل چپ با استخوان ساق پای چپ که عمود بر زمین است تماس پیدا کند. دست چپ را پیرامون استخوان ساق پا و ران چپ بچرخانید؛ آرنج چپ را خم کنید و ساعد دست چپ را در سطح کمر به طرف پشت بپرید. سپس دست راست را به طرف پشت ببرید و مچ دست چپ (یا دست راست) را بگیرید. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید کف یا انگشتان دست را بگیرید. (شکل70)

4. حالا ستون فقرات را به چپ بچرخانید و پای راست گشوده شده را صاف نگه دارید. با خیره نگریستن به انگشت شست پای راست گشوده شده در این وضعیت بمانید و چندبار نفس عمیق بکشید.

5. دم را بیرون دهید و به جلو خم شوید. به ترتیب پیشانی، بینی، لب‌ها و سرانجام چانه را روی زانوی راست قرار دهید. (شکل71) در این وضعیت شانه‌ها را به موازات زمین نگه دارید و به صورت طبیعی تنفس کنید. در حدود 30 ثانیه در این وضعیت بمانید و دقت کنید تا سرتاسر پشت پای گشوده شده روی زمین قرار گیرد.

6. دم را فرو دهید؛ سر را از زانوی راست بلند کنید (شکل70)؛ دست‌ها را رها کنید؛ پای چپ را صاف کنید و به وضعیت 1 بازگردید.

7. این حالت را به همان مدت در سمت دیگر تکرار کنید.

تاثیرات

با تمرین این آسانا انگشتان دست نیرومند می‌شوند. در آسانا‌های قبلی یعنی، جانوشیرش اسانا (شکل63)، اردا بادا پادما پاسچی موتان آسانا (شکل66) و تری انگا موکا اکا پادا پاسچی موتان اسانا (شکل69) اندام‌های شکمی بر اثر گرفتن پا با دست‌ها منقبض می‌شوند اما در این حالت پاها با دست‌ها گرفته نمی‌شوند. اندام‌های شکمی با خم شدن و قرار دادن چانه روی زانوی پای گشوده شده به صورت شدید منقبض می‌شوند. با این کار خون به خوبی پیرامون اندام‌های شکمی جریان می‌یابد و آنها را سالم نگه می‌دارد. در ابتدا بعد از اینکه دست‌ها را در پشت سر گرفتید به سختی می‌توانید رو به جلو خم شوید اما بر اثر تمرین می‌توانید آن را انجام دهید. همچنین در این وضعیت قسمت عقبی ستون فقرات ورزیده می‌شود.

توجه: چهار حالت جانوشیرش آسانا، اردا بادا پادما پاسچی موتان آسانا، تری انگا موکا اکا پادا پاسچی موتان اسانا و مریچی آسانا I، حالت‌های مقدماتی برای انجام دادن صحیح پاسچی موتان آسانا (شکل81) هستند. بسیاری از افراد در پاسچی موتان آسانا حتی بعد از چند بار کوشش نمی‌توانند به خوبی پاهای خود را بگیرند. این چهار آسانا انعطاف‌پذیری لازم را در پشت و پاها ایجاد می‌کنند. بعد از آن بر اساس توضیحاتی که خواهد آمد به تدریج می‌توان پسچی موتان آسانا (شکل81) را به صورت درست انجام داد. بعد از موفقت در انجام دادن پسچی موتان آسانا این چهار آسانا را می‌توان به جای تمرین روزانه یک یا دوبار در هفته تمرین کرد.





نوع مطلب : آساناهای متوسط، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 1 آذر 1397 06:25 ب.ظ
Thank you a lot for sharing this with all people you actually understand
what you're speaking approximately! Bookmarked. Kindly additionally seek advice from my site =).
We will have a hyperlink change agreement among us
جمعه 25 آبان 1397 08:38 ب.ظ
An impressive share! I have just forwarded this onto
a colleague who was doing a little homework on this. And he actually ordered me dinner due to the fact that I discovered it for him...
lol. So allow me to reword this.... Thank YOU for the meal!!
But yeah, thanks for spending time to discuss this issue here
on your web site.
سه شنبه 15 آبان 1397 12:14 ب.ظ
Simply wish to say your article is as amazing. The clarity
to your put up is simply excellent and i could think you're a professional on this subject.
Fine with your permission let me to clutch your RSS feed to stay up to date with
impending post. Thanks a million and please carry on the enjoyable work.
پنجشنبه 3 آبان 1397 09:05 ب.ظ
Hey very nice blog!
یکشنبه 29 مهر 1397 05:25 ب.ظ
Hi there all, here every one is sharing such familiarity, therefore
it's pleasant to read this webpage, and I used to pay a quick visit this website everyday.
چهارشنبه 18 مهر 1397 12:57 ق.ظ
It's fantastic that you are getting thoughts from this paragraph as well as from our argument made here.
دوشنبه 16 مهر 1397 12:48 ب.ظ
It's in reality a great and helpful piece of info.
I'm satisfied that you simply shared this helpful information with us.

Please stay us informed like this. Thank you for sharing.
یکشنبه 15 مهر 1397 10:26 ق.ظ
excellent put up, very informative. I ponder why the opposite experts of this sector do not
realize this. You should proceed your writing. I'm confident,
you've a huge readers' base already!
یکشنبه 15 مهر 1397 05:48 ق.ظ
Good day! This post couldn't be written any better! Reading this post reminds me of my good old room mate!

He always kept talking about this. I will forward this post to him.
Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!
یکشنبه 15 مهر 1397 01:47 ق.ظ
Amazing! Its in fact amazing article, I have
got much clear idea concerning from this article.
پنجشنبه 12 مهر 1397 09:55 ق.ظ
Definitely consider that that you said. Your favourite reason seemed to be at the web
the easiest thing to take into accout of. I say to you, I certainly get annoyed even as folks think about
worries that they just do not realize about. You controlled to hit the nail upon the top as well as outlined out the
entire thing with no need side effect , other folks can take
a signal. Will probably be again to get more. Thank you
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

با عضویت در کانال تلگرام ما همیشه بروز باشید :)
برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز