تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - 33- تری انگا موکاایکپدا پسچی موتان آسناTrianga Mukhaikapda Paschimottanasana پنج*
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها


تری انگا Trianga به معنای سه عضو یا سه قسمت است. در این وضعیت سه قسمت اینهاست؛ پاها، زانوها و سرین‌ها.

موکا ایکا پادا Mukhaikapada (که از سه کلمه صورت= Mukha، یک= cka و پا= pada ترکیب شده است) به معنای صورت (یا دهانی) است که با یک پای گشوده شده تماس پیدا می‌کند. در پسچی موتان آسنا(شکل 81) قسمت عقبی بدن به صورت شدید کشیده می‌شود.

فن

1. روی زمین بنشینید و پاهای خود را به جلو باز کنید. (شکل35)

2. پای راست را از زانو خم کنید و آن را عقب ببرید. پای راست را در کنار مفصل سرین راست قرار دهید و انگشتان پا را رو به عقب بر روی زمین قرار دهید. کناره داخلی ساق پای راست باید با کناره بیرونی ران راست تماس داشته باشد.

3. وزن بدن خود را روی زانوی خم شده بیاندازید و تعادل خود را در این وضعیت حفظ کنید. در ابتدا بدن به یکسو متمایل می‌شود و پای گشوده شده نیز به سمت بیرون کج می‌شود. پا و انگشتان پا را بکشید؛ آنها را رو به جلو نگه دارید و تعادل خود را در این وضعیت حفظ کنید.

4. حالا با چنگ زدن بر کناره‌های کف پای چپ آن را با دو دست بگیرید. سپس در صورت امکان تنه را به سمت جلو بکشید و مچ دو دست خود را در اطراف پای چپ گشوده شده قلاب کنید. (شکل68) دوبار نفس عمیق بکشید. معمولا بعد از چند ماه می‌توان مچ‌ها را به این صورت قلاب کرد. بنابراین بعد از چند کوشش اولیه ناامید نشوید.

5. زانوها را به‌هم بچسبانید، دم را بیرون دهید و به جلو خم شوید. ابتدا پیشانی، بعد بینی، سپس لب‌ها و سرانجام چانه را روی زانوی چپ قرار دهید. (شکل69) برای انجام دادن این کار آرنج‌ها را از هم باز کنید و تنه را با بازدم به سمت جلو فشار دهید.

6. ارنج چپ را روی زمین قرار ندهید. در آغاز، ممکن است تعادل را از دست بدهید و به سمت پای گشوده شده واژگون شوید. بنابراین تنه را اندکی به سوی پای خم شده کج کنید و وزن بدن را روی زانوی خم شده بیاندازید.

7. نیم تا یک دقیقه با تنفس نرم در این وضعیت بمانید.

8. دم را فرو برید؛ سروتنه را بلند کنید؛ دست‌ها را رها کنید؛ پای راست را صاف کنید و به وضعیت یک باز گردید.

9. با دراز کردن پای راست بر روی زمین و خم کردن زانوی چپ و قرار دادن پای چپ در کنار مفصل سرین چپ این حالت را در سوی دیگر تکرار کنید. مدت زمان حفظ وضعیت در دو سو یکسان است.

تاثیرات

این آسنا برای کسانی توصیه می‌شود که پاهایشان صاف و بدون قوس است. این وضعیت رگ به رگ شدن قوزک پا و زانو را از بین می‌برد؛ هرگونه ورم پا را کاهش می‌دهد؛ به همراه جانو شیرش آسنا(شکل 63) وارده بدا پدما پسچی موتان آسنا(شکل66) اندام‌های شکمی را تقویت می‌کند و کم‌کاری آنها را رفع می‌کند. زیاده‌روی و همنوایی با آداب و رسوم اجتماعی به اندام‌های شکمی آسیب می‌رساند.

بیشتر بیماری‌ها از اندام‌های شکمی حاصل می‌شوند از این رو فرزانگان کهن معتقد بودند که سالم بودن اندام‌های شکمی برای دیرزیستی، شادمانی و آرامش ذهن ضروری است. آسنا ‌هایی که در آنها رو به جلو خم می‌شویم اندام‌های شکمی را سالم و تندرست نگه می‌دارند؛ عضلات را در وضعیت خوب نگه می‌دارند و علاوه بر آن روی اندام‌ها اثر می‌گذارند.





نوع مطلب : سبک : آینگر، آساناهای متوسط، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 15 اسفند 1396 09:29 ب.ظ
سلام با استفاده از وردپرس برای پلت فرم سایت شما؟
من به وبلاگ دیجیتال جدید هستم، اما من سعی می کنم شروع کنم و خودم را تنظیم کنم. آیا شما نیاز به هر دانش برنامه نویسی HTML برای ساختن خود دارید؟
وبلاگ خود؟ هر گونه کمک بسیار قدردانی خواهد شد
جمعه 11 اسفند 1396 04:28 ق.ظ
May I simply just say what a comfort to uncover someone that really
understands what they're talking about over the internet.

You actually know how to bring a problem to light
and make it important. More people really need to read this and understand this side of your story.
I was surprised that you're not more popular given that you definitely have the gift.
جمعه 4 اسفند 1396 06:59 ب.ظ
من نمیتوانستم از نظراتش مقاومت کنم خیلی خوب نوشته شده!
جمعه 4 اسفند 1396 06:18 ب.ظ
با شکوه، بسیار آموزنده است. من تعجب می کنم که چرا متخصصان متضاد این بخش این را درک نمی کنند.
تو باید به نوشتنت ادامه بدهی. من مطمئن هستم، شما یک پایگاه بزرگ خوانندگان دارید
قبلا، پیش از این!
یکشنبه 15 بهمن 1396 06:57 ق.ظ
ممنون مطلب خوبی بود
جمعه 29 دی 1396 06:54 ق.ظ
بی تردید در نظر بگیرید که شما اعلام کردید. دلیل دلخواه شما به نظر می رسید
در خالص ساده ترین چیزی که باید از آن آگاه باشد. من به شما می گویم،
من قطعا در همان زمان با ناراحتی مواجه می شوم چون مردمی مسائل را در نظر می گیرند که آنها به روشنی تشخیص نمی دهند
در باره. شما کنترل کردید تا ناخن را بالاترین قرار دهید
و تعریف همه چیز بدون هیچ عوارض جانبی،
افراد دیگر می توانند سیگنال بگیرند احتمالا دوباره بیشتر شود
با تشکر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :