تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - 30- مهامودرا Maha Mudra
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها
سه شنبه 29 تیر 1395 :: نویسنده : پرانا یوگا

مها Maha به معنی بزرگ یا شریف و مودرا Mudra به معنای بستن، بند کردن یا مهر کردن است. در این وضعیت نشسته روزن‌های بالا و پایین تنه را محکم می‌گیرند و آنها را می‌بندند.

تکنیک

1. روی زمین بنشینید و پاهای خود را به جلو دراز کنید (شکل35)

2. زانوی چپ را خم کنید؛ آن را به سمت چپ ببرید و کناره بیرونی ران و ساق پای چپ را روی زمین قرار دهید.

3. پاشنه چپ را در مجاورت کناره داخلی ران چپ، نزدیک میاندو راه قرار دهید. انگشت شست پای چپ باید کناره داخلی ران راست را لمس کند. زاویه بین پای راست باز و پای چپ خم شده باید قائمه باشد.

4. دست‌های خود را به سمت پای راست دراز کنید و انگشتان شست و اشاره دست را به انگشت شست پا قلاب کنید.

5. سر خود را به طرف تنه خم کنید تا چانه روی گودی بین استخوان‌های ترقوه درست در بالای جناغ قرار گیرد.

6. ستون فقرات را کاملا بکشید و از کج شدن پای راست به سمت راست جلوگیری کند.

7. دم را کاملا فرو برید. کل شکم را از مقعد تا دیافراگم سفت کنید. شکم را به سمت عقب به طرف نخاع و نیز به سمت بالا به طرف دیافراگم بکشید.

8. انقباض شکم را شل کنید. سپس دم را بیرون دهید. دوباره دم را فرو دهید؛ آن را حبس کنید و شکم را منقبض کنید. این وضعیت را طبق دستور بالا یک تا سه دقیقه نگه دارید. (شکل61)

9. انقباض شکم را شل کنید، دم را بیرون دهید و سر را بلند کنید. دست‌ها را رها کنید و پای خمیده را راست کنید.

10. پای چپ را دراز کنید و این وضعیت را با خم کردن پای راست به همان مدت در طرف دیگر تکرار کنید.

تاثیرات

این آسانا اندام‌های شکمی، کلیه‌ها و غدد آدرنال را تقویت می‌کند؛ برای زنانی که دچار افتادگی رحم هستند مفید است زیرا با انجام دادن آن رحم به وضعیت اولیه خود برمی‌گردد. حفظ این وضعیت به مدت طولانی برای کسانی مفید است که دچار بیماری‌های طحال و بزرگ شدن غده پروستات هستند. این آسنه سوءهاضمه را بهبود می‌بخشد.

مهامود را مرگ و بسیاری از دردهای دیگر را از بین می‌برد. (با تمرین کردن آن) چیزی نباشد که نتوان آن را خورد یا از آن اجتناب کرد. جمله خوردنی‌ها بدون توجه به طعم آنها و حتی هنگام آکنده شدن به زهری کشنده گوارده می‌شوند. کسی که مهامودرا را تمرین کند بر سل ریوی، جذام، بزرگ شدن طحال، سوءهاضمه و سایر بیماری‌های طولانی مدت چیره می‌شود. (هته یوگا پردیپیکا، فصل 3، بندهای 14، 16 و 17)





نوع مطلب : سبک : آینگر، آساناهای مقدمانی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 8 اسفند 1396 06:30 ب.ظ
فقط می خواهم بگویم که مقاله شما شگفت آور است. روشنایی
در پست شما فقط سرد است و می توانم فرض کنم شما متخصص هستید
در این خصوص. خب با اجازه شما اجازه می دهم فید RSS خودم را به روز نگه دارید تا پست های آینده را حفظ کنید.

یک میلیون تشکر و لطفا این کار سودمند را ادامه بدهید.
دوشنبه 16 بهمن 1396 08:25 ب.ظ
با تشکر از شما برای نوشتن خوب این در واقع یک حساب جادویی بود.
نگاهی به پیشرفت به مراتب افزون تر از شما لذت برده! به حر حال، چگونه می توانیم معاشرت کنیم؟
سه شنبه 9 آبان 1396 04:07 ب.ظ
بی تردید بر این باورند که شما اعلام کردید. مورد علاقه ات
به نظر می رسد توجیه ساده ترین عامل برای به یاد آوردن شبکه باشد.
من به شما می گویم، قطعا ناراحت می شوم در حالی که افراد دیگر در مورد مسائلی که آنها فقط درک نمی کنند، فکر می کنند.
شما کنترل می کنید تا ناخن را به بالاترین برسانید و همچنین تعریف کنید
همه چیز بدون هیچ عوارض جانبی، مردم می توانند یک سیگنال بگیرند.
احتمالا دوباره بیشتر شود متشکرم
دوشنبه 20 شهریور 1396 02:38 ب.ظ
من اطلاعات ارزشمندی را که در مقالات خود ارائه می دهید دوست دارم.
من وبلاگ خود را نشانه گذاری میکنم و بارها و بارها تست میکنم من نسبتا
مطمئنا من چیزهای جدیدی را در اینجا یاد می گیرم! با آرزوی پیروزی برای آینده!
دوشنبه 20 شهریور 1396 12:43 ب.ظ
من این را می دانم اگر موضوعی نیست، اما من به دنبال شروع وبلاگ خود هستم و از آنچه که همه چیز مورد نیاز است تعجب کردم
برای راه اندازی من فرض دارم یک وبلاگ مثل شما داشته باشه
پنی؟ من بسیار هوشمندانه اینترنت نیستم، بنابراین 100٪ مطمئن نیستم.
از هر پیشنهاد یا توصیه شما بسیار استقبال می شود.
کودوس
دوشنبه 20 شهریور 1396 01:04 ق.ظ
سلام، من بلافاصله وبلاگ خود را خوانده ام و من یکی از آن ها را دوست دارم و فقط می دانم که آیا شما بازخورد های اسپم زیادی دریافت می کنید؟

اگر چنین است پس چگونه از آن محافظت می کنید، هر پلاگین یا هر چیز دیگری که می توانید توصیه کنید؟
من خیلی زود دریافتم دیوانه من را رانندگی می کند بنابراین خیلی کمک می کند
استقبال مینماید.
سه شنبه 17 مرداد 1396 09:57 ق.ظ
I'm extremely impressed with your writing skills
and also with the layout on your blog. Is this
a paid theme or did you customize it yourself? Either way
keep up the excellent quality writing, it is rare to see a nice blog like this one today.
شنبه 14 مرداد 1396 07:11 ب.ظ
Appreciate this post. Let me try it out.
جمعه 13 مرداد 1396 06:35 ب.ظ
Howdy! Would you mind if I share your blog with my myspace group?
There's a lot of people that I think would really appreciate your content.
Please let me know. Thanks
دوشنبه 12 تیر 1396 11:48 ب.ظ
Inspiring story there. What happened after? Thanks!
جمعه 26 خرداد 1396 10:33 ب.ظ
Remarkable! Its in fact amazing post, I have got much clear idea about from this piece of
writing.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 07:45 ب.ظ
Hello, I log on to your blogs like every week. Your humoristic style is witty, keep it up!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 08:10 ق.ظ
I think everything posted was actually very logical.
But, what about this? what if you added a little information? I ain't saying your information isn't
good., but what if you added a title to possibly get a person's attention? I mean آموزش تخصصی یوگای
پرانا - 30- مهامودرا Maha Mudra is kinda vanilla.
You ought to look at Yahoo's home page and watch how they
create post headlines to grab viewers to open the links.
You might add a related video or a related picture or
two to grab people interested about everything've written. In my opinion, it could bring your blog a little bit more interesting.
جمعه 25 فروردین 1396 04:12 ق.ظ
Appreciate the recommendation. Will try it out.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :