تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - 25- پادما ‌اسانا Padmasana
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها
سه شنبه 29 تیر 1395 :: نویسنده : پرانا یوگا

پادما padma به معنای نیلوفر است. وضعیت نیلوفری یکی از آسانا‌های مهم و سودمند  و وضعیتی برای مراقبه است. بودا را اغلب در این وضعیت به تصویر می‌کشند.

بند 48 اولین فصل هته یوگا پردیپیکا  پادما آسانا و تمرین کنترل تنفس هنگام نشستن در پادما آسانا را چنین توضیح می‌دهد.

بعد از نشستن در پادما آسانا و قراردادن کف دست‌ها روی هم چانه را محکم روی سینه قرار دهید و پی در پی معقد را با تمرکز بر برهمن منبقض کنید  واپانه apana را بالا بکشید: به همین ترتیب گاو را منبقض کنید و پرانه Prana  را به سمت پایین حرکت دهید. آدمی با انحام دادن این کار به یاری کوندلیتی (که با این فرآیند بیدار می‌شود) به شناختی می‌رسد که همتایی ندارد:

کوندلیتی انرژی کیهانی و الهی در بدن است. آن را با نماد یک مار دردهم پیچیده و خفته در پایین‌ترین مرکز بدن، در انتهای ستون فقرات نشان می‌دهند. این انرژی نهفته باید بیدار شود و از طریق سوشومنا نادی Susumna Nadi  مجرایی که انرژی عصبی از آن عبور می‌کند و از طریق شش چکره chakra (مرکز لطیف در بدن یا چرخ‌هایی در سیستم عصبی انسان) از نخاع بالا برود و به مغز برسد. بیداری کوندلیتی در کتاب قدرت مار آرتور آوالوان (سرجان وودروف) با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار گرفته سات.

پدم آسنه یکی از وضعیت‌های بنیادی است و اغلب در تنوعات شیرش آسنه و سروانگ آسنه از آن استفاده می‌شود.

تکنیک

1. روی زمین بنشینید و پاهای خود را به جلو دراز کنید.(شکل 35)

2. پای راست را از زانو خم کنید؛ آن را با دست‌ها بگیرید و در بیخ ران چپ قرار دهید تا پاشنه راست نزدیک نناف واقع شود.

3. حالا پای چپ را خم کنید؛ آن را با دست‌ها بگیرید؛ و در بیخ ران راست قرار دهید تا پاشنه پا نزدیک ناشف قرار گیرد. کف پاها باید به طرف بالا برکردد. این وضعیت حالت اصلس پدم آسنه است. (شکل 53)

4. زانوهای افرادی که بر روی زمین که نمی‌نشینند انعطاف‌پذیر نیست. این دسته از افراد در ابتدا درد شدیدی را در اطراف زانوهای خود احساس خواهند کرد؛ اما با پشتکار و تمرین مداوم درد به‌تدریج فروکش خواهد کرد و به راحتی مدت زمان زیادی را در این وضعیت خواهند ماند.

5. ستون فقرات را از پایه تا گردن راست نگه دارید. دست‌های خود را دراز کنید و دست راست را روی زانوی راست و دست چپ را روی زانوی چپ قرار دهید. انگشتان اشاره و شست را خم کنید و آن‌ها را به‌هم بچسبانید.

6. وضعیت پاها را تغییر دهید و پای چپ را روی ران راست و پای راست را روی ران چپ قرار دهید . با این کار پاها به صورت یکسان پرورش می‌یابند.

تاثیرات

پادما آسانا بعد از غلبه بر دردهای اولیه زانو، یکی از آرام‌بخش‌ترین حالات به‌شمار می‌رود. بدن در وضعیت نشسته بدون آشفتگی احساس آرامش می‌کند. وضعیت چهار زانو  و راست نگه داشتن پشت، ذهن را مراقب و هشیار می‌کند. بنابراین پدم آسنه یکی ار آسنه‌هایی است که برای تمرین پرانا یامه (کنترل تنفس) توصیه شده است.

این حالت فقط از نظر جسمانی برای برطرف کردن سفتی زانوها و قوزک پا مفید است. به دلیل گردش خون در منظقه کمری و شکم، ستون فقرات و اندام‌های شکمی تقویت می‌شوند.





نوع مطلب : آسانا مربیگری درجه 3، سبک : آینگر، آساناهای مقدمانی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 24 مهر 1397 04:51 ب.ظ
Everything is very open with a very clear explanation of the issues.
It was definitely informative. Your site
is very useful. Many thanks for sharing!
دوشنبه 16 مهر 1397 02:35 ق.ظ
Its such as you read my mind! You appear to understand so much approximately this,
like you wrote the ebook in it or something. I feel that
you just can do with some % to drive the message house a bit,
but instead of that, this is great blog. An excellent read.

I will definitely be back.
پنجشنبه 12 مهر 1397 07:28 ب.ظ
As the admin of this web site is working, no hesitation very shortly it will be well-known,
due to its feature contents.
دوشنبه 27 شهریور 1396 08:03 ق.ظ
Hey there! I simply would like to offer you
a big thumbs up for the excellent info you've
got here on this post. I'll be returning to your site for more
soon.
جمعه 13 مرداد 1396 02:59 ب.ظ
Hello every one, here every one is sharing such know-how, so
it's fastidious to read this website, and I used
to pay a quick visit this weblog everyday.
یکشنبه 21 خرداد 1396 04:44 ب.ظ
Exactly what I was searching for, thank you for putting up.
یکشنبه 21 خرداد 1396 02:10 ق.ظ
It's going to be ending of mine day, but before ending I am reading this great piece of
writing to improve my experience.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 07:41 ب.ظ
Having read this I believed it was rather informative.

I appreciate you spending some time and energy to put this informative article together.
I once again find myself personally spending a lot of time both reading and posting comments.
But so what, it was still worth it!
جمعه 25 فروردین 1396 04:33 ق.ظ
This is a very good tip especially to those new
to the blogosphere. Simple but very precise information… Many thanks for sharing this one.

A must read article!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

با عضویت در کانال تلگرام ما همیشه بروز باشید :)
برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز