تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - 24- بادا کون آسانا Baddha Konasana
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها
سه شنبه 29 تیر 1395 :: نویسنده : پرانا یوگا

بادا Baddha به معنی گرفته و مهار شده و کونا Kona  به معنی زاویه است. در این وضعیت روی زمین بنشینید پاشنه‌ها را نزدیک میاندوراه بیاورید؛ پاها را بگیرید و به ران‌های خود فشار آورید تا زانوها از دو طرف با زمین تماس پیدا کند. پینه‌دوزهای هندی در این حالت می‌نشینند.

فن

1.  روی زمین بنشینید و پاهای خود را به سمت جلو دراز کنید.(شکل 35)

2. زانوها را خم کنید و پاها را به تنه نزدیک کنید.

3. کف و پاشنه پاها را به‌هم نزدیک کنید و با گرفتن انگشتان پا پاشنه‌ها را به میاندو راه نزدیک کنید. کناره بیرونی پاها باید روی زمین قرار گیرند و پشت پاشنه‌ها با میاندو راه تماس پیدا کنید.

4. به ران‌های خود فشار آورید تا زانوها پایین بیایند و با زمین تماس پیدا کنید.

5. انگشتان دست‌ها را قفل کنید و پاها را محکم بگیرید. ستون فقرات را راست کنید و مستقیم رو به جلو یا به نوک بینی نگاه کنید. (شکل 50) مادام که می‌توانید این وضعیت را حفظ کنید.

6. آرنج‌ها را روی ران‌ها بگذارید و آن‌ها را به‌طرف پایین فشار دهید. دم را بیرون دهید؛ به جلو خم شوید و سر، سپس بینی و در نهایت چانه را روی زمین قرار دهید. (شکل 51) نیم تا یک دقیقه با تنفس عادی این وضعیت را حفظ کنید.

7. دم را فرو ببرید؛ تنه را از زمین بلند کنید و به وضعیت 5 بازگردید.(شکل 50)

8. دست‌ها را رها کنید؛ پاها را دراز کنید و بیارامید.

تاثیرات

این حالت مخصوصا برای کسانی توصیه می‌شود که دچار اختلالات ادراری هستند. در این آسانا خون زیادی به لگن خاصره، شکم و پشت می‌رسد و آن‌ها را فعال می‌کند. این  وضعیت کلیه، پروستات و مثانه را سالم نگه می‌دارد. ثابت شده است که بیماری‌های مجاری ادراری نزد پینه دوزهای هندی نادر است؛ دلیل آن این است که آن‌ها تمام روز در این حالت می‌نشینند.

این آسنه درد سیاتیک را از بین می‌برد و از فتق جلوگیری می‌کند. احساس درد و سنگینی بیضه‌ها با تمرین منظم از بین می‌رود.

این آسانا موهبتی برای زنان است. اگر با سروانگ آسانا Sarvangasana  (شکل 102) و چرخه‌های آن (شکل‌های 113 تا 125 ) همراه شود؛ دوره‌های نامنظم قاعدگی از بین ‌می‌روند و تخمدان‌ها به‌صورت مناسب کار می‌کنند. ثبت شده است که زنان بارداری که روزانه به مدت چند ‌دقیقه در این حالت می‌نشینند؛ در طی زایمان درد کمتری دارند و دچار واریس نمی‌شوند.(دکتر گرانتلی دیک رید در کتاب زایمان بدون ترس این حالت را برای زنان باردار توصیه کرده است.)

افزون بر پادماآسانا padmasana  (شکل 53) و ویر‌آسانا (شکل 43) این آسانا را برای پرانا یاما و مراقبه توصیه کرده‌اند. اگر می‌خواهید مراقبه را در این وضعیت انجام دهید باید دست‌های خود را جلوی سینه به‌هم بچسبانید.(شکل 52) لیکن برای این‌که این کار را با پشت صاف انجام دهید باید تمرین کنید. حتی بعد از خوردن غذا مادام که سر را بر روی زمین قرارد ندهید این آسانا را می‌توانید بدون نگرانی انجام دهید.





نوع مطلب : آسانا مربیگری درجه 3، آساناهای مقدمانی، سبک : آینگر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 25 آبان 1397 07:10 ب.ظ
Thank you, I have just been searching for information approximately this topic for
ages and yours is the best I've found out so far.
However, what in regards to the bottom line?
Are you certain concerning the source?
چهارشنبه 23 آبان 1397 01:56 ق.ظ
Keep this going please, great job!
جمعه 18 آبان 1397 07:45 ق.ظ
This is a good tip particularly to those new to the blogosphere.
Short but very precise information… Appreciate your sharing this one.
A must read article!
شنبه 12 آبان 1397 07:53 ب.ظ
Hey! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers?
My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing
months of hard work due to no backup. Do you have any solutions to protect against hackers?
پنجشنبه 3 آبان 1397 01:29 ق.ظ
Heya i'm for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped
me out a lot. I hope to give something back and
aid others like you helped me.
جمعه 13 مهر 1397 03:30 ق.ظ
It's very easy to find out any matter on net as compared
to textbooks, as I found this paragraph at this web page.
شنبه 14 مرداد 1396 10:04 ب.ظ
What's Happening i am new to this, I stumbled upon this I
have discovered It absolutely helpful and it has helped me out loads.

I'm hoping to give a contribution & aid different customers like
its aided me. Great job.
جمعه 13 مرداد 1396 11:58 ق.ظ
Hi i am kavin, its my first time to commenting anyplace, when i read
this paragraph i thought i could also create comment due to this good piece of writing.
دوشنبه 12 تیر 1396 07:36 ب.ظ
Hello i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere,
when i read this post i thought i could also create comment due
to this brilliant post.
دوشنبه 12 تیر 1396 04:54 ب.ظ
Hello there, You've done an incredible job. I'll certainly digg it and in my opinion recommend to my friends.
I am sure they'll be benefited from this site.
دوشنبه 22 خرداد 1396 01:40 ب.ظ
Glad to be one of the visitants on this amazing website :
D.
یکشنبه 21 خرداد 1396 02:09 ق.ظ
I'm not certain where you are getting your info, however great
topic. I must spend a while studying much more or understanding more.
Thank you for fantastic information I used to be looking for this
information for my mission.
دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 04:05 ب.ظ
First off I would like to say awesome blog! I had a quick question that I'd like to ask if you do not mind.
I was curious to know how you center yourself
and clear your mind prior to writing. I've had difficulty clearing my thoughts in getting my ideas out there.
I truly do take pleasure in writing but it just seems like the
first 10 to 15 minutes tend to be wasted just trying to figure out how to begin. Any suggestions
or hints? Thank you!
یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 11:13 ب.ظ
Hi, Neat post. There's a problem with your web
site in internet explorer, may test this? IE nonetheless
is the marketplace leader and a large part of people will pass over your
magnificent writing due to this problem.
شنبه 9 اردیبهشت 1396 07:05 ب.ظ
Hello there! I could have sworn I've been to this
site before but after going through many of the articles
I realized it's new to me. Anyhow, I'm certainly happy I came across it and I'll be bookmarking it
and checking back often!
شنبه 9 اردیبهشت 1396 03:44 ب.ظ
Glad to be one of the visitors on this awful website :D.
جمعه 25 فروردین 1396 12:09 ب.ظ
I couldn't refrain from commenting. Exceptionally well written!
جمعه 25 فروردین 1396 04:37 ق.ظ
Hmm is anyone else having problems with the images on this blog
loading? I'm trying to determine if its a problem on my end or if it's the blog.

Any responses would be greatly appreciated.
جمعه 25 فروردین 1396 04:01 ق.ظ
I do not know whether it's just me or if everybody else
experiencing issues with your website. It appears as
if some of the written text within your posts are running off the
screen. Can someone else please provide feedback and let me know if this is happening to them as
well? This may be a problem with my web browser because I've had this happen before.
Thank you
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

با عضویت در کانال تلگرام ما همیشه بروز باشید :)
برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز