تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - 23- سوپتا ویرآسانا Supta Virasana
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها
سه شنبه 29 تیر 1395 :: نویسنده : پرانا یوگا

سوپتا Supta  به معنای درازکشیدن است. در این آسنه به پشت روی زمین دراز بکشید و دست‌ها ر ا به طرف عقب باز کنید.

فن

1. در ویرآسانا بنشینید. (شکل 43)

2. دم را بیرون دهید. تنه را به سمت عقب خم کنید و آرنچ‌ها را یکی بعد از دیگری روی زمین قرار دهید. (شکل 46)

3. دست‌‌های خود را یک به  یک دراز کنید تا بر آرنج‌ها فشار نیارید.

4. ابتدا راس سر را روی زمین قرار دهید. (شکل 47) به‌تدریج پشت سر و بعد پشت خود را روی زمین قرار دهید. (شکل 48) دست‌‌ها را از دو طرف سر به سمت عقب دراز کنید. مادامی که می‌توانید با تنفس عمیق در این حالت باقی بمانید. دست‌های خود را درکنار تنه قرار دهید. آرنج‌ها را به زمین فشار دهید و با ننیک بازدم دوباره بنشینید.

5. دست‌ها را هم می‌توانید از دو طرف سر به عقب دراز کنید و هم ‌می‌توانید آن‌ها را در کناز ران‌ها قرار دهید. در این حالت اول استخوان کتف‌ها را از روی زمین بلند نکنید.

6. مبتدیان می‌توانند زانوها را از هم جدا نگه دارند.

تاثیرات

این آسانا اندام‌های شکمی و منطقه لگنی را انعطاف‌پذیر می‌کند. افرادی که پاهایشان درد ‌می‌کند  می‌توانند  10 الی 15 دقیقه در این وضعیت بمانند تا درد تسکین یابد. توصیه می‌شود تا ورزشکاران و کسانی که ساعت‌ها پیاده‌روی می‌کنند یا می‌ایستند این آسنه را انجام دهند. ‌می‌توان آن را بعد از غذا خوردن نیز انجام داد. چنان‌چه آن را قبل از خواب انجام دهید. صبح روز بعد در پاهای خود احساس آرامش خواهید کرد. چند تن از شاگردانم که دانشجوی افسری آکادمی دفاع ملی بودند بعد از قدم روهای طولانی مدت این است و سروانگ آسانا Sarvangasana  (شکل 102) را انجام می‌دادند و خستگی‌شان به‌صورت قابل ملاحظه‌ای برطرف می‌شد.





نوع مطلب : آساناهای مقدمانی، سبک : آینگر، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 17 مرداد 1396 06:09 ق.ظ
Thanks for the marvelous posting! I actually enjoyed reading it, you will be a great author.
I will remember to bookmark your blog and will often come back in the
foreseeable future. I want to encourage one to continue your great work, have a nice evening!
جمعه 13 مرداد 1396 05:33 ب.ظ
Hello it's me, I am also visiting this web page regularly, this web site is actually pleasant and the users
are really sharing nice thoughts.
دوشنبه 12 تیر 1396 08:38 ب.ظ
Hello my friend! I want to say that this post is amazing, nice written and include
almost all vital infos. I would like to peer extra posts like this.
دوشنبه 5 تیر 1396 02:05 ب.ظ
Just what I was looking for, appreciate it for posting.
شنبه 27 خرداد 1396 12:30 ق.ظ
Good day! Do you know if they make any plugins to protect against
hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any tips?
یکشنبه 21 خرداد 1396 08:37 ق.ظ
Genuinely when someone doesn't understand afterward its up to other
visitors that they will assist, so here it happens.
یکشنبه 21 خرداد 1396 02:06 ق.ظ
Hi! I know this is kinda off topic nevertheless I'd figured I'd ask.
Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring
a blog article or vice-versa? My blog addresses a lot of
the same topics as yours and I feel we could greatly
benefit from each other. If you're interested feel free to send me an email.
I look forward to hearing from you! Superb blog by
the way!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 07:43 ب.ظ
That is a good tip particularly to those new to
the blogosphere. Brief but very accurate info… Thank you for sharing
this one. A must read post!
جمعه 25 فروردین 1396 04:04 ق.ظ
Howdy! This blog post could not be written any better! Going through this post reminds
me of my previous roommate! He always kept preaching about this.
I'll send this post to him. Fairly certain he will have a great read.
I appreciate you for sharing!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

با عضویت در کانال تلگرام ما همیشه بروز باشید :)
برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز