تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - 22- ویرآسانا Virasana
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها
سه شنبه 29 تیر 1395 :: نویسنده : پرانا یوگا


ویرا Vira  به معنای پهلوانان، جنگجو و قهرمان آمده است. برای انجام دادن این وضعیت زانوها را بهم نزدیک؛ پا‌ها را از هم باز کنید و آن‌ها را در کنار سرین‌ها قرار دهید. این حالت برای مراقبه و پرانا یامه  مناسب است.

تکنیک

1.  روی زمین زانو بزنید. زانوها را به‌هم بچسبانید و پاها را در حدود 180 اینچ از هم باز کنید.

2. باسن را روی زمین بگذارید اما وزن بدن را روی پاها نیاندازید. پاها را در کنار ران‌ها قرار دهید تا قسمت داخلی هر ساق با قسمت بیرونی ران متصل به خود تماس پیدا کند. انگشتان پاها را زمین به سمت عقب نگه دارید. مچ‌ها را روی زانو‌ها قرار دهید تا کف دست‌ها رو به بالا قرار گیرند. نوک انگشتان و اشاره را به‌هم بچسبانید؛ انگشتان دیگر را باز کنید و پشت خود را راست نگه دارید.

(دید عقبی: شکل 42، دید جلویی: شکل 43)

3. مادامی که می‌توانید با تنفس عمیق در این وضعیت بماند.

4. حال انکشتان دست را به‌هم  متصل کنید؛ دست‌های خود را از کنار‌ گوش‌ها صاف بالا بکشید و کف دست‌ها را رو به بالا بگیرید.(شکل 44)

5. یک دقیقه با تنفس عمیق‌ در این وضعیت بمانید.

6. دم را بیرون دهید؛ قفل انگشتان را باز کنید؛ کف دست‌ها را روی کف پاها بکذارید؛ به جلو خم شوید و چانه خود را روی زانوها قرار دهید.(شکل45)

7. یک دقیقه با تنفس عادی در این وضعیت بمانید.

8. دم را فرو دهید، تنه را بالا بیاورید؛ پاها را دراز کنید و بیارامید.

9. اگر چنان‌چه این وضعیت را با توضیحات بالا نمی‌توانید انجام دهید؛ سعی کنید تا پاها را روی هم قرار دهید و سپس روی آن‌ها بنشینید(شکل 39). بتدریج انگشتان پاها را از هم جدا کنید؛ پاها را از هم جدا کنید(شکل 40 و 41) و آن‌ها را در قست بیرون ران‌ها قرار دهید. پس از مدتی سرین‌‌ها به طور کامل روی زمین می‌نشینند و وزن بدن روی پاها قرار نمی‌گیرد.

تاثیرات

این حالت درهای روماتیسمی زانو و نقرس را بهبود می‌بخشد و همچنین برای پاهای بدون قوس مفید است؛ چرا که به‌دلیل کشیده شدن قوزک‌ها و پاها و قوس‌های مناسبی تشکیل می‌شود. لازمه این کار گذشت زمان است و باید چند‌بار روزانه دقایقی این حالت را تمرین کنید. این آسانا برای کسانی مفید است که دچار پاشنه درد و برآمدگی‌های زاید استخوان پاشنه هستند. این ‌برآمدگی‌ها بر اثر تمرین به‌تدریج از بین می‌روند.

این وضعیت را حتی بلافاصله بعد از خوردن غذا می‌توان انجام داد که در‌ آن صورت سنگینی معده از بین می‌رود 





نوع مطلب : سبک : آینگر، آساناهای مقدمانی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 28 آبان 1397 04:17 ب.ظ
Good day! I could have sworn I've been to this
website before but after checking through some of the post I realized it's new to
me. Anyways, I'm definitely glad I found it and I'll be bookmarking and checking back often!
شنبه 12 آبان 1397 06:53 ب.ظ
Simply desire to say your article is as amazing.
The clarity in your post is simply spectacular and i can assume you are
an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your
RSS feed to keep up to date with forthcoming post.
Thanks a million and please carry on the gratifying work.
شنبه 12 آبان 1397 04:22 ب.ظ
Hi there, all is going well here and ofcourse every
one is sharing data, that's genuinely excellent, keep
up writing.
شنبه 5 آبان 1397 08:26 ب.ظ
I blog frequently and I seriously appreciate your
information. This article has really peaked my
interest. I am going to book mark your blog and keep checking for new information about once a week.

I subscribed to your Feed too.
سه شنبه 1 آبان 1397 03:13 ب.ظ
Hi! I realize this is somewhat off-topic however I had to ask.
Does managing a well-established blog such as yours
require a lot of work? I am completely new to operating a blog however I do
write in my diary everyday. I'd like to start a blog so I can easily share my own experience and views online.

Please let me know if you have any ideas or tips
for new aspiring blog owners. Thankyou!
شنبه 14 مهر 1397 12:28 ق.ظ
Hi friends, nice article and good arguments commented at this place, I am
in fact enjoying by these.
یکشنبه 15 مرداد 1396 08:52 ب.ظ
Hi, this weekend is fastidious designed for me, since this
time i am reading this impressive educational paragraph here at my house.
جمعه 13 مرداد 1396 06:31 ب.ظ
At this moment I am ready to do my breakfast, when having my breakfast coming again to read additional news.
جمعه 26 خرداد 1396 11:30 ب.ظ
I love reading through an article that can make men and women think.
Also, thanks for permitting me to comment!
یکشنبه 21 خرداد 1396 04:33 ب.ظ
Precisely what I was searching for, thanks for putting up.
یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 07:02 ب.ظ
Hello, I think your blog might be having browser compatibility issues.

When I look at your blog site in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer,
it has some overlapping. I just wanted to give you
a quick heads up! Other then that, amazing blog!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 07:42 ب.ظ
Thanks for your marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you happen to be a great author.
I will always bookmark your blog and will eventually come back down the road.
I want to encourage you to definitely continue your great work, have a nice afternoon!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 06:37 ق.ظ
Thanks for some other magnificent post. The place else may anybody get that type of information in such a perfect method of writing?
I have a presentation subsequent week, and I'm on the search for such information.
جمعه 25 فروردین 1396 04:34 ق.ظ
Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this article and also the rest of the site
is very good.
جمعه 25 فروردین 1396 04:23 ق.ظ
I was suggested this website by my cousin. I am now not sure whether or not this
post is written by him as no one else recognise such specified about my trouble.
You are incredible! Thank you!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

با عضویت در کانال تلگرام ما همیشه بروز باشید :)
برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز