تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - 17- ادوموکا شوان آسانا Adho Mukha Svanasana
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام 09178021303مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها

17- ادوموکا شوان آسانا Adho Mukha Svanasana 

ادوموکا به معنای پایین نگه داشتن صورت و شوان به معنای سگ است. این وضعیت شبیه سگی است که خود را با سرو پاهای جلو به طرف پایین و با پاهای عقب به طرف بالا می‌کشد. از این روست که آن را ادوموکا شوان آسانا نامیده‌اند.

تکنیک

1. کاملا بر روی شکم روی زمین دراز بکشید و صورت خود را رو به پایین بگیرید. پاها را یک فوت از هم جدا کنید.

2. کف دست‌ها را در کنار قفسه سینه به گونه‌ای قرار دهید تا انگشتان صاف و رو به سر قرار گیرند.

3. دم را بیرون دهید؛ تنه را از زمین بلند کنید؛ بازوها را صاف کنید؛ سر را به طرف داخل و به سمت پاها بیاورید و راس آن را روی قرار دهید. آرنج‌ها را صاف کنید و پشتتان را بکشید. (دید جانبی: شکل 33. دید عقبی: شکل34)

4. پاها را محکم نگه دارید؛ زانوها را خم نکنید و پاشنه‌ها را به طرف پایین فشار دهید. پاشنه و کف پاهای خود را کاملا روی زمین قرار دهید. پاهای خود را موازی هم نگه دارید و انگشتان پاها را مستقیم رو به سر بگیرید.

5. یک دقیقه با تنفس عادی در این وضعیت بمانید. سپس سر را با بازدم از زمین بلند کنید؛ تنه را به جلو بکشید؛ بدن را آهسته روی زمین قرار دهید و بیارامید

.

تاثیرات

درنگ طولانی مدت در این وضعیت خستگی را برطرف می‌کند و انرژی از دست رفته را باز می‌گرداند. این وضعیت مخصوصا برای دونده‌ها مناسب است که بعد از مسابقه‌ای توان‌فرسا خسته می‌شوند. این آسنه سرعت و انعطاف‌پذیری دوندگان سرعت را افزایش می‌دهد؛ درد و سفتی پاشنه‌ها را از بین می‌برد؛ به نرم شدن برآمدگی‌های استخوان پاشنه یاری می‌رساند؛ قوزک پا را نیرومند می‌کند و پاها را خوش حالت می‌کند. تمرین این آسنه سفتی ناحیه استخوان کتف را از بین می‌برد؛ تورم مفاصل شانه‌ها را بهبود می‌دهد؛ عضلات شکمی را به سمت ستون فقرات می‌کشد و آنها را نیرومند می‌سازد. دیافراگم به سوی قفسه سینه بالا می‌رود و میزان ضربان قلب کاهش پیدا می‌کند. این آسنه یک وضعیت نیروبخش است.

کسانی که از انجام دادن شیرش آسنه (شکل90) می‌ترسند؛ این آسنه را به راحتی می‌توانند انجام دهند. در این آسنه تنه در سطح پایین قرار می‌گیرد؛ از این رو کاملا کشیده می‌شود و بدون اینکه قلب تحت فشار قرار گیرد خون سالم به این منطقه جریان پیدا می‌کند. این امر جان تازه‌ای به سلول‌های مغز می‌بخشد و با برطرف کردن خستگی به مغز نیرو می‌بخشد. کسانی که دچار فشار خون بالا هستند می‌توانند این آسنه را انجام دهند.





نوع مطلب : سبک : آینگر، آساناهای مقدمانی، آسانا مربیگری درجه 3، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 27 شهریور 1396 02:44 ب.ظ
Greetings! I've been following your web site for some time
now and finally got the courage to go ahead and give you
a shout out from Dallas Texas! Just wanted to tell you keep up the fantastic work!
شنبه 17 تیر 1396 10:21 ب.ظ
Exactly what I was searching for, regards for putting up.
سه شنبه 6 تیر 1396 10:23 ق.ظ
Thanks for finally writing about >آموزش تخصصی یوگای پرانا - 17- ادوموکا شوان
آسانا Adho Mukha Svanasana <Loved it!
یکشنبه 4 تیر 1396 02:30 ب.ظ
You can definitely see your skills in the work
you write. The world hopes for more passionate writers like you
who are not afraid to mention how they believe. Always go after your heart.
شنبه 3 تیر 1396 04:21 ب.ظ
These are in fact great ideas in regarding blogging.

You have touched some good things here. Any way keep up wrinting.
یکشنبه 21 خرداد 1396 02:47 ق.ظ
Thank you for every other excellent post. The place else
may just anyone get that type of info in such an ideal means of writing?
I have a presentation next week, and I am at the search for such info.
شنبه 23 اردیبهشت 1396 09:12 ق.ظ
I take pleasure in, result in I discovered exactly what
I was having a look for. You have ended my 4 day lengthy hunt!
God Bless you man. Have a nice day. Bye
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 04:08 ب.ظ
I was more than happy to find this page. I wanted to thank you for your time for
this wonderful read!! I definitely savored every little bit of it and i also have you saved
as a favorite to check out new things on your site.
جمعه 25 فروردین 1396 04:38 ق.ظ
I’m not that much of a internet reader to be honest but your blogs really nice, keep it up!
I'll go ahead and bookmark your site to come back down the
road. Many thanks
جمعه 25 فروردین 1396 04:19 ق.ظ
Hi there, of course this article is truly fastidious and I have learned lot
of things from it on the topic of blogging. thanks.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :