تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - - اوردوا موکا شوان آسانا Urdhva Mukha Svanasana
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها

 


اوردا موکه به معنای بالا گرفتن دهان است. شوان Svana به معنای سگ است. این وضعیت مانند سگی است که سر خود را رو به بالا می‌گیرد و بدن خود را می‌کشد. از این روست که به آن اوردوا موکه شوان آسانا گفته می‌شود.

تکنیک

1. بر روی شکم بخوابید و صورت خود را رو به پایین نگه دارید.

2. پاها را یک فوت از هم باز کنید. انگشتان پا را صاف رو به عقب بگیرید. کف سدت‌ها را در کنار کمر طوری روی زمین قرار دهید تا انگشتان دست رو به سر قرار گیرند.

3. دم را فرو دهید؛ سر و تنه را بلند کنید؛ بازوها را کاملا بکشید و بدون قرار دادن زانوها بر روی زمین سر و تنه خود را تا حد ممکن عقب بکشید.

4. پاها را از زانو راست و سفت کنید. زانوها را روی زمین قرار ندهید. وزن بدن را تنها روی کف دست‌ها و انگشتان پا بیاندازید. (شکل32)

5. ستون فقرات، ران‌ها و ماهیچه پشت ساق پاها را کاملا بکشید. سرین‌ها را منقبض کنید. قفسه سینه را به سمت جلو فشار دهید؛ گردن را کاملا بکشید و تا حد ممکن سر را عقب ببرید. قسمت‌های عقبی بازوها را نیز بکشید.

6. نیم تا یک دقیقه با تنفس عمیق در این وضعیت بمانید.

7. آرنج‌ها را خم کنید]؛ بدن خود را از حالت کشیدگی خارج کنید و روی زمین بیارامید.

تاثیرات

این وضعیت نیروی دوباره‌ای به ستون فقرات می‌بخشد و بیشتر برای کسانی توصیه می‌شود که دچار سفتی کمر هستند. این حرکت برای کمر درد سیاتیک و همچنین برای جابه‌جایی یا بیرون‌زدگی مهره‌های ستون فقرات مفید است. این وضعیت ستون فقرات را تقویت می‌کند؛ درد پشت را بهبود می‌بخشد و به دلیل منبسط کردن قفسه سینه، ریه‌ها را انعطاف‌پذیر می‌سازد. در این آسنه خون به طور کامل در منطقه لگنی جریان پیدا می‌کند و این قسمت را سالم نگه می‌دارد.





نوع مطلب : سبک : آینگر، آساناهای متوسط، آسانا مربیگری درجه 3، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 27 شهریور 1396 08:43 ق.ظ
I visited various sites except the audio quality for audio songs
present at this website is truly superb.
سه شنبه 17 مرداد 1396 08:18 ق.ظ
Hello there! This blog post could not be written any better!
Looking at this article reminds me of my previous roommate!
He continually kept preaching about this. I am going to forward this article to him.
Pretty sure he will have a great read. Many thanks for sharing!
شنبه 14 مرداد 1396 11:52 ب.ظ
I could not refrain from commenting. Exceptionally well written!
جمعه 26 خرداد 1396 08:25 ب.ظ
Fantastic post however , I was wanting to know if you could write
a litte more on this topic? I'd be very thankful if you could elaborate a
little bit further. Appreciate it!
پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 05:19 ق.ظ
Hi there to every body, it's my first pay a visit of this web site; this weblog includes awesome
and really excellent stuff designed for visitors.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :