تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - پارشووتان آسانا Parsvottanasana (شكل13)
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها
چهارشنبه 29 مهر 1394 :: نویسنده : پرانا یوگا

- پارشووتان آسانا   Parsvottanasana (شكل13)

پارشوا Parsva به معنای كنار یا پهلو است و اوتان Uttana (شدید= ut و بسط دادن، كشیدن و دراز كردن= tan) به معنای كشیدگی شدید آمده است. پارشووتان آسانا وضعیتی است كه در آن دو طرف قفسه سینه به صورت شدید كشیده می‌شود.

تکنیک

1. در تادآسانا بایستید. (شكل1) عمیق تنفس كنید و بدن را رو به جلو بكشید.

2. كف دو دست را در پشت بدن بهم بچسبانید و شانه‌ها و آرنج‌ها را عقب بكشید.

3. دم را بیرون دهید. مچ دست‌ها را برگردانید و كف دست‌ها را تا میان پشت قفسه سینه بالا بیاورید تا انگشتان، هم سطح با استخوان كتف‌ها قرار گیرد. در این وضعیت كه دست‌های خود را در پشت قرار داده‌اید، تمسته Namaste (حالت هندی كه با چسباندن دست‌ها به همدیگر ادای احترام می‌كنند) را انجام می‌دهید. (شكل11)

4. دم را فرو دهید و پاهای خود را با یك پرش 3 تا  فوت به دو سو باز كنید. در این وضعیت بمانید و دم را بیرون دهید.

5. دم را فرو دهید؛ تنه را به سمت راست بچرخانید. پای راست را 90 درجه به سمت راست بچرخانید و انگشتان و پاشنه پا را در امتداد تنه نگه دارید. پای چپ را 75 تا 80 درجه به راست بچرخانید و آن را صاف نگه دارید و از زانو سفت كنید. سر خود را به عقب ببرید. (شكل12)

6. دم را بیرون دهید؛ تنه را به جلو خم كنید و سر را روی زانوی راست قرار دهید. پشت خود را بكشید و بتدریج گردن خود را دراز كنید تا بینی، سپس لب‌ها و سرانجام چانه با قسمت پایینی زانو تماس پیدا كنند و در آن حالت باقی بمانند. (شكل 13) پاهای خود را با كشیدن كاسه زانوها به سمت بالا سفت كنید.

7. 20 ثانیه تا نیم دقیقه با تنفس طبیعی در این وضعیت بمانید، سپس به آرامی سر و تنه را با چرخاندن تنه به دور باسن به سمت زانوی چپ حركت دهید، در همان زمان پای چپ را 90 درجه به چپ و پای راست را 75 الی 80 درجه به چپ بچرخانید، حال تنه و سر خود را بدون خم كردن پای راست هرچه می‌توانید به عقب ببرید. این حركت با یك دم باید انجام گیرد.

8. دم را بیرون دهید؛ تنه را به سمت جلو خم كنید؛ سر خود را روی زانوی چپ قرار دهید و بتدریج مثل وضعیت 6 با كشیدن گردن، چانه خود را پایین‌تر از زانوی چپ قرار دهید.

9. بعد از اینكه 20 ثانیه تا نیم دقیقه با تنفس طبیعی در این وضعیت ماندید دم را بیرون دهید؛ سر خود را به طرف وسط بیاورید و پاهای خود را در وضعیت اولیه خود قرار دهید تا انگشتان پا به طرف جلو باشند. سپس تنه خود را بلند كنید.

10. دم را بیرون دهید و با یك پرش به تادآسانا بازگردید (شكل1) و دست‌های خود را از پشت رها سازید.

11. اگر نمی‌توانید دست‌های خود را در پشت سر به هم بچسبانید؛ كافی است تا مچ راست را با دست چپ بگیرید و فن بالا را انجام دهید. (شكل14).

تاثیرات

این آسانا سفتی عضلات پا و باسن را از بین می‌برد و مفاصل استخوان لگنی و ستون فقرات را انعطاف‌پذیر می‌كند، زمانی كه سر روی زانو قرار می‌گیرد اندام‌های شكمی منقبض و تقویت می‌شوند. مچ دست‌ها به راحتی حركت می‌كنند و هرگونه سفتی آن از بین می‌رود. این وضعیت همچنین شانه‌های برآمده و آویزان را تصحیح می‌كند. شانه‌ها در وضعیت درست كاملا به عقب كشیده می‌شوند و بر اثر آن می‌توان ژرف نفس كشید.







نوع مطلب : سبک : آینگر، آساناهای متوسط، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397 06:10 ب.ظ
I enjoy, result in I found exactly what I used to be looking for.
You've ended my four day lengthy hunt! God Bless you man. Have a nice day.

Bye
دوشنبه 27 شهریور 1396 08:20 ق.ظ
For hottest news you have to pay a visit the web and on world-wide-web I found this website as a
most excellent web page for hottest updates.
شنبه 14 مرداد 1396 06:04 ق.ظ
Wonderful, what a weblog it is! This webpage gives helpful data to us,
keep it up.
یکشنبه 11 تیر 1396 02:38 ب.ظ
First off I want to say fantastic blog! I had a quick question that I'd like to ask if you don't mind.

I was curious to find out how you center yourself and clear your mind before writing.
I have had difficulty clearing my mind in getting my
thoughts out there. I do take pleasure in writing however it
just seems like the first 10 to 15 minutes are lost simply just trying
to figure out how to begin. Any suggestions or
hints? Thank you!
شنبه 3 تیر 1396 05:19 ب.ظ
I'm so happy to read this. This is the kind of manual that needs to be given and not
the accidental misinformation that's at the other blogs.
Appreciate your sharing this best doc.
یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 06:01 ب.ظ
I'm not sure where you're getting your information, but great topic.
I needs to spend some time learning much more or understanding more.
Thanks for excellent information I was looking for this info for my mission.
پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 06:32 ق.ظ
Howdy! This blog post couldn't be written any better! Looking through this post reminds me of my
previous roommate! He constantly kept preaching about
this. I'll forward this information to him. Pretty sure he will have a very good read.
Thank you for sharing!
جمعه 25 فروردین 1396 04:47 ق.ظ
Can I just say what a comfort to discover someone who really understands what they are
discussing on the net. You definitely realize how to bring an issue to light and make it important.

More and more people must read this and understand this side of your
story. It's surprising you're not more popular since you surely
possess the gift.
جمعه 25 فروردین 1396 04:39 ق.ظ
When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added"
checkbox and now each time a comment is added I get several emails
with the same comment. Is there any way you can remove me from that service?
Thanks a lot!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

با عضویت در کانال تلگرام ما همیشه بروز باشید :)
برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز