تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - آموزش آسانا 2 اوتیتا‌تری كون آسانا" سه* Utthita Trikonasana (شكل‌های 3 و 4)
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها

2. اوتیتا‌تری كون آسانا" سه* Utthita Trikonasana (شكل‌های 3 و 4)

اوتیتا Utthita به معنای كشیده و بسط یافته و تری كونا Trikona (تری tri سه؛ كونا kona= زاویه) آمده است. این آسانا ایستاده یك وضعیت مثلث بسط یافته است.

فن

1. در تادآسنا بایستید. (شكل 1)

2. نفس عمیقی بكشید و با یك پرش پاها را 3 الی  فوت از هم باز كنید. بازوها را از پهلو همسو با شانه‌ها باز كنید و كف دست‌ها را به طرف پایین نگه دارید. بازوها را موازی زمین نگه دارید. (شكل 2)

3. پای راست را 90 درجه به سمت راست و پای چپ را كمی به سمت راست بچرخانید. پای چپ را از داخل بكشید و آن را از زانو سفت نگه دارید.

4. دم را بیرون دهید؛ تنه را به راست خم كنید و كف دست راست را به حالت زاویه قائمه در آورید. در صورت امكان كف دست راست باید كاملا روی زمین قرار گیرد. (شكل 3و4)

5. بازوی چپ را در امتداد شانه راست بالا ببرید (به تصویر نگاه كنید) و تنه را بكشید. پشت پاها، پشت قفسه سینه و سرین‌ها باید در یك خط قرار بگیرند. به انگشت شست دست چپ كه بالا برده‌اید نگاه كنید. با كشیدن كاسه زانوی راست به سمت بالا آن را قفل كنید و سعی كنید زانوی راست و انگشتان پا در یك جهت قرار گیرند.

6. نیم الی یك دقیقه رد این وضعیت بمانید، عمیق و نرم تنفس كنید سپس كف دست راست را از زمین بلند كنید. نفس بكشید و به وضعیت 2 برگردید.

7. حال، پای چپ را 90 درجه به چپ و پای راست را كمی به سمت چپ بچرخانید. هر دو زانو را سفت كنید و وضعیت‌های 2 تا 6 را در طرف دیگر تكرار كنید. نفس بكشید و به وضعیت 2 بازگردید. نیم تا یك دقیقه این وضعیت را در سمت چپ حفظ كنید.

8. نفس را بیرون دهید و با یك پرش به تادآسنه باز گردید.

تاثیرات

این آساناماهیچه‌های پا را نیرومند می‌سازد؛ سفتی پاها و سرین را رفع می‌كند؛ هرگونه بد شكلی جزئی پاها را تصحیح می‌كند و رشد منظم آنها را فراهم می‌كند. این وضعیت درد پشت و رگ به رگ شدن گردن را رفع می‌كند: قوزك پا را نیرومند می‌سازد و قفسه سینه را بسط می‌دهد.





منبع : رونوشت از کتاب دانش یوگا برگردان :علی رضا اقدمی باهر از

light on yoga :b k s iyengar

www.pranayoga..ir

یوگا کانال :   pranayoga@





نوع مطلب : آساناهای مقدمانی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 09:59 ق.ظ
obviously like your web-site but you need to check the
spelling on several of your posts. Many of them are
rife with spelling problems and I find it very troublesome to inform the
reality however I will surely come again again.
سه شنبه 28 شهریور 1396 05:35 ق.ظ
Awesome! Its genuinely amazing piece of writing, I have got much clear idea regarding from this paragraph.
شنبه 14 مرداد 1396 05:29 ب.ظ
Hey, I think your site might be having browser compatibility issues.
When I look at your blog site in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has
some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!
Other then that, superb blog!
شنبه 14 مرداد 1396 12:54 ب.ظ
I am regular visitor, how are you everybody? This piece of writing
posted at this web site is really good.
دوشنبه 12 تیر 1396 10:00 ب.ظ
Wonderful blog! I found it while browsing on Yahoo News.

Do you have any suggestions on how to get
listed in Yahoo News? I've been trying for a while but I never seem to get there!
Cheers
شنبه 3 تیر 1396 04:21 ب.ظ
I am so happy to read this. This is the type of manual that needs to be given and not the accidental
misinformation that's at the other blogs. Appreciate your sharing this
greatest doc.
جمعه 29 اردیبهشت 1396 12:29 ب.ظ
It's impressive that you are getting ideas from this paragraph as well as from
our dialogue made at this place.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 05:23 ق.ظ
obviously like your web-site but you need to take a look at the spelling on several of your posts.
A number of them are rife with spelling problems
and I in finding it very troublesome to inform the truth
however I'll definitely come back again.
پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 12:39 ق.ظ
It's remarkable to pay a quick visit this site and reading the views of all
friends regarding this article, while I am also eager of
getting familiarity.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

با عضویت در کانال تلگرام ما همیشه بروز باشید :)
برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز