تبلیغات
آموزش تخصصی یوگای پرانا - یوگا چیست؟
 
آموزش تخصصی یوگای پرانا
درباره وبسایت


با سلام خدمت کلیه دوستان
این وبگاه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در ضمینه یوگا طراحی گردیده است ، و در حال حاظر مطالب وبگاه بسیار اندک است اما امید است با کمک ومساعدت همه دوستداران یوگا این وبگاه به یک مجله اینترنتی صد در صد علمی و مفید تبدیل گردد . در این وبگاه شما هیچ گونه مطلب کپی از سایت های فارسی زبان نخواهید دید و سعی شده از ترجمه منابع انگلیسی استفاده گردد . در صورت تمایل به ترجمه متن و ارسال متون و مقالات مفید و مرتبط می توانید از قسمت تماس با ما یا از طریق شماره تماس 09178021303 با ما در تماس باشید .
instagram:prana.yoga
عضویت در گروه تلگرام
09178021303محمد مسعودیان

مدیر وبسایت : پرانا یوگا
نویسندگان
برچسبها
جمعه 29 خرداد 1394 :: نویسنده : پرانا یوگا

 

یوگا چیست؟

پاتنجلی، یوگا سوترا اولین کتاب در حوزه یوگا دو هزار و پانصد سال پیش به رشته تحریر درآورد. ایشان در آن کتاب یوگا را با عنوان چیتا ورتی نیروداه تعریف کرده است که به معنی ثبات ذهن است. تعریفی که من اغلب از یوگا ارائه می دهم نیز ذهن باثبات است. این رایج ترین تعریف مدرن ای است که استاد برجسته تی.کی.وی دسیکاچار بیان کرده است. ایشان هدفهای یوگا را چنین بیان می کند. «هدایت همه جانبه ذهن به سمت یک چیز و حفظ آن بدون به هم خوردن تمرکز می باشد.

مردم عموما تصور می کنند یوگا متشکل از یکسری وضعیت های جسمانی است. یوگا از واژه سانسکریت yuj به معنی «اتحاد» در جهت یکپارچه سازی و ارتباط، گرفته شده است. یوگا باعث اتحاد، رسیدن به تعادل و شادی فردی می گردد. دیگر معانی yuj متمرکز کردن افکار و تمرکز بر روی خود یا مدیتیشن عمیق است.

این یکپارچگی در تعریف یوگا از یوگا سوترا گرفته شده است. یوگا در حقیقت حالتی ذهنی است. دستیابی به هدف ذهن آرام آسان نیست به همین خاطر تمریناتی شکل گرفت که به شما اجازه می دهد به سمت این حالت حرکت نمایید. آرام سازی ذهن هدفی ننامعلوم است. برعکس ان، پیشرفت در وضعیت های یوگا را می توان با توازن، میزان کشش، و مدت زمانی که این وضعیت حفظ می شود، سنجید. برای شما آسان تر خواهد بود که با چیزی ملموس رابطه برقرار نمایید(جسم) و سپس به سمت چیزی غیرملموس  (همچون سکون و ثات ذهن) حرکت کنید.

در حین تمرین یوگا، شما از جای مشخصی شروع کرده و از جسم و نفس خود استفاده می کنید و به سمت ناشناخته ها می روید. همانطور که جسم و ذهن خود را رو به وضعیت های یوگا و تنفس باز می کنید، شما پذیرای شادی و تجربه عمیق سکوت و ثبات درونی خواهید بود.

درحالیکه ذهن بشر تمایل دارد به سمت افکار گذشته یا آینده معطوف گردد، خود بشر فقط در لحظه حال حضور دارد. هاتا یوگا، گونه ای از یوگا که تاکیدش بر روی تلاشی مستمر و شدید است، در پی آگاهی جسم است.

بازگشت به جسم ذهن شما را متوجه زمان حال می کند. نگرانی ها از میان می رود و باید و اجباری وجود نخواهد داشت. یکی از دلایلی که یوگا بسیار مفرح و انرژی بخش است، همین موضوع است که فقط زمان حال واقعیت دارد. هر زمانی که شما در لحظه هستید، بار سنگینی را از دوش خود برمی دارید. اگرچه ممکن است کمی بعدتر دوباره آن را بر روش خود قرار دهید اما نکته اینجاست که شما رها کردن آن را تمرین کرده اید. در نهایت، شما قادر خواهید بود که استرس خود را برای مدت زمان طولانی تری کم کنید. در این راستا، یوگا همچون آموزش زندگی است. تمرین آن، ابزاری بی نظیر در جهت تغییر است.

یوگا سوترا به ما می گوید که یوگا از هشت وجه تشکیل شده است.  جنبه های هاتا یوگا شامل نکات اخلاقی، تمرینات فیزیکی، تمرینات تنفسی، تمرکز (توانایی معطوف سازی ذهن بر روی یک موضوع و نگه داشتن این توجه بر روی آن موضوع خاص) و مدیتیشن (تمرکزی یک سویه).

 آسانا، استفاده از وضعیت های فیزیکی، تمرینی است که معمولا مورد توجه یوگا در غرب است. اگرچه یوگا می تواند هرآنچه که به شما احساس یکپارچگی می دهد، باشد. می تواند به شما کمک کند تا با خودتان رابطه بهتری برقرار نمایید و به شما یادآوری می نماید که چه کسی هستید. همچون قدم زدن در کنار ساحل، خمیازه ای و تنفسی آگاهانه می ماند.

هر تمرینی که به شما کمک می کند تا بر روی خودتان متمرکز شوید، مهم است. هنگامیکه از فضایی که نزدیک به شماست، وارد عمل می شوید، متمرکز بودن و آرام تر بودن ساده تر خواهد بود. نامتعادل بودن باعث ایجاد استرس می شود. وقتی که کارها درست پیش نمی رود زمانی است که شما عموما از تعادل خارج شده اید. این امر همچون شنا در خلاف جهت آب می باشد. هر چقدر از ساخل دورتر باشید، رسیدن به آن برایتان سخت تر خواهد بود. عواما حواس پرتی و تحریک حواس عموما باعث می شود به بیرون نگاه کنید به جای اینکه به درون نگاه کنید. چالش واقعی زندگی اینست که در حین تعامل با دیگران با خود تنها ماندن را مدیریت کنید. و به افراد و وقایع پاسخ مناسبی بدهید در حالیکه همچنان با خودتان در ارتباط هستید.


منبع :  کتاب yoga bible

ترجمه :واحد ترجمه پرانا





نوع مطلب : مقالات، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 13 تیر 1396 12:11 ق.ظ
Outstanding quest there. What occurred after? Good luck!
پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 02:30 ق.ظ
Hello there! Do you use Twitter? I'd like
to follow you if that would be ok. I'm absolutely enjoying your blog and look forward to new updates.
جمعه 25 فروردین 1396 04:41 ق.ظ
I was curious if you ever considered changing the
structure of your site? Its very well written; I love what youve got
to say. But maybe you could a little more in the way of content so people
could connect with it better. Youve got an awful lot
of text for only having one or 2 pictures. Maybe you could space it
out better?
جمعه 25 فروردین 1396 04:21 ق.ظ
Hello! Someone in my Facebook group shared this
site with us so I came to take a look. I'm definitely enjoying the information. I'm bookmarking and will be tweeting
this to my followers! Outstanding blog and excellent design and style.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبسایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :